Klik rundt på kortet for at finde ud af mere om vores rollespilsforening
@click="blomster()" @mouseover="setHover('blomsterLarge')" @mouseleave="setHover('blomsterLarge')" @click="lunden()" @mouseover="setHover('lundenLarge')" @mouseleave="setHover('lundenLarge')"
×

Midtland

Midtland er en lille verden omgivet af mange andre verdener. Her herskede engang fred og fordragelighed, men som årene skred frem, kom fjendtlige individer og væsener til. Intriger opstod, venner blev uvenner og døden lurede bag ved det næste træ.
Alligevel er der plads til alle slags væsener i Midtland, og her bor både mennesker, dværge og elvere.
Her findes også gobliner, sortelvere og orker - der alle betegnes som sortblodsfolket.
Andre væsener lægger til tider deres vej forbi, og det er altid spændende at opleve hvilken gæst, der kommer forbi næste gang.
×

Dødsriget

I Dødsriget sidder Døden klar til at tage imod de væsener, der ikke overlever i kamp. Når du dør, er det altså her du skal gå hen, for at blive vækket til live igen.

Riget hvor de døde hører til, er et mørkt og dystert sted, hvor det ikke er unormalt at møde skabninger, der ikke er af denne verden.
Legender beretter om ”Dødens skyggedal”. Dette område omgiver Dødsriget og passagen dertil. Det er et farligt sted for sjælefart, især for de der forlader Dødsriget. Her hersker Dødens tjenere og de, der ikke kan betræde de levendes jord. En evig kamp hersker her og alle de fortabte må tage til takke med at suge hvilken livskraft der måtte være i de sjæle, der forlader Dødsriget. Tag dig derfor i agt og betræd området med største forsigtighed.

Om man slipper ud fra Dødsriget igen, er ikke til at sige på forhånd, men sikket er det, at alting har en pris...
Læs mere om død og skade her
×

Dragens Hule

Ikke langt fra kamppladsen, findes en lille kro. Her er stille og roligt, og er bestemt et besøg værd for en kamptræt spiller.
Dette er en smuglerkro drevet af en gruppe ihærdige juniorer. Her sælger de ofte goblintænder og stegte flagermusevinger (popcorn og pandekager).
Kom forbi Dragens Hule for en oplevelse ud over det sædvanlige!

Klik her for at læse mere om kroer, bål og telte.
×

Jagt

Mange evner og magiske effekter i Midtland kræver ressourcer, som man bedst finder ved at gå på jagt.
I dette område af Midtland, finder du den største jagtlykke, og har derfor størst sandsynlighed for at få fat i det stykke kød du har brug for.

Klik her for at læse mere om jagt.
×

Kamp

Det er ikke altid at intrigerne i Midtland kan løses blot ved at tale sammen, og det kan derfor godt ende i kamp med våben og magi - og selvom vi har en kampplads, kan kampe forekomme overalt i Midtland.
Klik her for at læse mere om kamp.
×

Den Hængte Hane

Den Hængte Hane er Midtlands officielle kro. Her bliver der serveret mad og drikke, som ejerne af Den Hængte Hane har lavet med største kærlighed.
Har din karakter brug for urter til magiske drikke, bor der her en alkymist, der gerne hjælper dig med at finde urter. Klik her for at læse mere om alkymi og urtekundskab.

Her er der mulighed for at opbevare personlige egendele, som ikke hører til i rollespillet.
Der vil som udgangspunkt altid være en GM til stede her, som kan hjælpe med forskellige situationer, og her vil også være en førstehjælpskasse.

Klik her for at læse mere om kroer, bål og telte.
×

Sironas kirke

Sirona er tæt forbundet til naturen og årets gang. Det gør hende til en gudinde der i lighed med naturen indeholder modsætninger. Hun er på den ene side gudinde for liv, kærlighed, healing, fødsel. Men hun er på den anden side også gudinde for død, retfærdighed, cyklus og genfødsel. Derfor er hun en gudinde med 4 aspekter, der alle vender sig mod forskellige tider på døgnet, underforstået de 4 årstider.
Hendes følgere følger årets gang og tilbeder Sironas mangfoldighed i årstidernes skiften. De forstår vigtigheden af både liv og død, de ved at før noget kan fødes, må noget gå bort. Forår kan kun komme, hvis der har været et efterår. Det betyder ikke, at de står passive på sidelinjen af verdenen og dens begivenheder. Tværtimod, de blander sig gerne i denne verdens magtkampe, hvor de stiller sig på de retfærdiges side. Balancen er vigtig for dem, og de vil kæmpe med livet som indsats for den retfærdige balance med naturen. Enhver unødvendig udnyttelse af naturens ressourcer eller den naturlige orden byder dem imod.
Netop fordi den naturlige balance er så vigtig for dem, ser de ikke med milde øjne på nekromantikere. Det er ikke naturligt at lade de døde vandre på ny, døde skal lægges i jorden, så de kan indgå i det store livshjul. På den anden side er de ikke blege for at benytte blodmagi, da de har en forståelse af, at liv for liv, er den naturlige orden.
De bryder sig ikke om unaturlige væsner, der er skabt af magi eller besværgelser. Herunder tæller Sortelvere, manaskabte, orker og alle former for udøde. Men de holder meget af væsner der er forbundet til jorden såsom gobliner, faune, elvere. Hun er populær blandt healere, jordemødre, hekse, spåmænd, urtekyndige og lægekyndige.